På plejehjem og i ældreplejen er det afgørende, at beboerne oplever en stabil og tryg hverdag. Men mange plejehjem oplever, at ressourcerne er knappe, og at personalet skal jonglere mange opgaver samtidig med, at de sikrer den nødvendige pleje, omsorg og tryghed. Faste medarbejdere må løbe hurtigere, og det kan gå ud over både arbejdsmiljøet og kvaliteten af omsorgen. Beboere med særlige behov og udfordringer med demens eller andre kognitive udfordringer kan opleve uro og frustration, som kræver en rolig og pædagogisk tilgang fra personalet.
Derfor er det afgørende at have professionelle vikarer, der ikke blot har de rette faglige kvalifikationer, men også kan bidrage til et trygt og stabilt miljø for både beboere, personale og pårørende. Men det kan være en udfordring at finde og rekruttere de rette plejehjem vikarer, der både har de rette kvalifikationer og passer til jeres institution.
Hvordan sikrer I, at vikarerne har den nødvendige erfaring, den rette pædagogiske tilgang og evnen til at håndtere urolige eller udfordrende situationer og skabe tryghed?
I denne guide giver vi jer gode råd til, hvordan I rekrutterer tryghedsskabende vikarer, der understøtter jeres plejehjem og skaber en rolig og forudsigelig hverdag for beboerne.